tjuvlyssnat

jag läser varje dag på en sida som heter tjuvlyssnat =)
D e folk som skickar in till hemsidan vad dom har hört på stan, bussen eller sett på skyltar m.m. =) rolig sida å här hittade jag en historia om våran gamla buss 324an =D


Buss 324, Laholm

Dam 1 ~75 sitter och pratar med en jämnårig dam som för det mesta sitter och nickar.
Dam 1 (glatt): Älskar du bara inte att cykla?! Jag älskar att cykla! Jag cyklar överallt. Till stan, till mina barn, till barnbarnen. Överallt! (Hon vänder sig mot en kvinna ~30 och frågar) Cyklar du?
Kvinnan: Eh, nej. Jag kör oftast bil.
Dam 1 (till Dam 2): Jag förstår inte folk nu för tiden. När jag var liten hade inte vi någon bil. Man kan väl använda benen. Cyklar du?
Dam 2: Jo eller nä… Jag kör bil.
Dam 1: Jaha.
Det blir tyst och efter en stund trycker Dam 2 på stoppknappen.
Dam 2: Alla kan ju inte komma ner från cykelhelvetet. Och om du cyklar så jävla mycket, varför cyklar du inte till Halmstad så slipper vi dig? (Hon ställer sig upp för att gå av men vänder sig mot Dam 1 igen innan hon går av bussen och säger) Och dessutom får man stora höfter.


Kommentarer
Postat av: Yass

Hahahaaha! 324 it is!

2012-02-28 @ 22:05:54
Postat av: Tess

JA VISST ÄR DET BRA!!! :))

2012-02-29 @ 22:17:26
URL: http://isset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0